فرهنگ و هنر

در سال 2021 چه فیلم و انیمیشن هایی ببینیم؟

در سال 2021 چه فیلم و انیمیشن هایی ببینیم؟

زندگی در دنیای امروز مسئولیت های فراوانی را به دوش انسان ها انداخته است و اغلب ما در طول روز با سختی ها و مشغله های فراوانی رو به رو هستیم.

معمولا همه ی ما برای استراحت و فراری موقت از این مشغله ها به سراغ تفریحاتی میرویم که کمی ما را از این دنیا جدا کند و ذهن ما را به قولی راه اندازی مجدد کند.

یکی از این روش ها و تفریحات دیدن فیلم های خوب است(البته از نظر نویسنده)

هر ساله تعداد زیادی فیلم و انیمیشن و سریال در دنیا منتشر میشود که میتوانیم از دیدن آنها لذت ببریم و ذهن خودمان را برای ساعاتی خالی از استرس های روزمره کنیم.

امروز در این مقاله به سراغ سینمای غرب و هالیوود خواهیم رفت تا به معرفی و نقد و بررسی 10 فیلم و انیمیشنی که در سال 2021 اکران خواهد شد بپردازیم.

پس به اتفاق یک ظرف بزرگ پاپ کورن بریم که با هم چند تا فیلم خوب ببینیم که خیلی منتظرشان بودیم.

در این قسمت از سبک زندگی به بررسی 10 فیلم و در قسمت آینده به بررسی 10 فیلم بعدی خواهیم رفت.

1-mortal kombat

اگر اهل بازی های ویدئویی و کامپیوتری باشید قطعا تاکنون نام این فیلم به گوشتان خورده است.

مورتال کامبت در اصل یک بازی ویدئویی قدیمی و بسیار محبوب است نسخه اولیه این بازی در سال 1992 منتشر شد و تا امروز بیش از 20 نسخه از این بازی محبوب منتشر شده است.محبوبیت این سری بازی به قدری بود که در سال 1997 فیلمی از این بازی ساخته شد که نتوانست انتظارات را برآورده کند و با شکست مواجه شد.

اما با موفقیت های بیشتر این بازی در صنعت گیم سال 2010 کوین تانچاروئن با ساخت یک فیلم کوتاه هشت دقیقه ای از این بازی به اسم تولد دوباره باز هم ایده ساخت فیلمی از این بازی را مطرح کرد .این ایده برای کمپانی برادران وارنر جذاب شد و آنها را به فکر ساخت قسمت جدید این فیلم ترغیب کرد.

این فیلم که در تاریخ 15/jan/2021 مصادف با 26/10/1399 به کارگردانی سیمون مک کویید اکران شد داستانی مشابه خط سیر اصلی دارد و به نمایش تقابلی آخر الزمانی بین خیر وشر می پردازد.

اگر شما هم مانند من علاقه مند به سری بازی های مورتال کامبت هستید و این بازی حس نوستالژی برای شما دارد این فیلم را ببینید با این حال که ممکن است این فیلم نتواند آنطور که به باید رضایت شما را برانگیزد.اما یک بار دیدن این فیلم خالی از لطف نیست.

2-tom & jerry

یکی از نوستالژی ترین فرنچایز های تولید شده در تاریخ سینما که اغلب ما با آن خاطره داریم همین تام و جری است که توسط جوزف باربارا  و ویلیام هانا میباشد

این فیلم که در تاریخ 5/march/2021 مصادف با 15/12/1399 منتشر شد تلفیقی است از دنیای واقعی و سبک استاپ موشن در ساخت شخصیت های کارتونی.

شخصیت اصلی این این فیلم خانم کلوئی گریس مورتز بازی کرده است.

داستان از آنجایی شروع میشود که خانم کلوئی برای خلاص شدن از دست جری موشه تصمیم بر همکاری با تام گربه میگیرد و …

3-raya and the last dragon

این انیمیشن که توسط کمپانی دیزنی در تاریخ 12/march/2021 مصادف با 22/12/1399 ساخته شده به داستانی جدید میپردازد این داستان در شهری خیالی اتفاق میافتد.

شهری که در آن اژدها یان و انسان ها در مسالمت با هم زندگی میکنند.تا اینکه هیولایی شیطانی سرزمینشان را تهدید میکند و در آن زمان است که اژدهایان خودشان را فدای انسان ها میکنند و به جنگ هیولا میروند تا این که پس از 500 سال تنها یک جنگجو باقی مانده که باید اژدهایش را پیدا کند و …

4-مهاجمان مقبره-tomb riders 2

باز هم در این لیست به سراغ یکی از بازی های قدیمی خواهیم رفت که تاکنون چندین اقتباس از آن در صنعت فیلم و سینما ساخته شده است.اولین اقتباس به سال 2001 با نام لارا کرافت:مهاجمان مقبره با بازی آنجلینا جولی برمیگردد.در سال 2018 آلیشیا ویکاندر جای آنجلینا جولی را در نقش اصلی این فیلم گرفت که از خط داستانی همان فیلم و بازی نشات گرفته است.

در سال 2021 قسمت دوم همین فیلم که در ادامه قسمت اول که در سال 2018 منتشر شد میباشد.

قسمت دوم این فیلم توسط بن وتیلی کارگردان ی شده و در تاریخ 19/march/2021 مصادف با 29/12/1399 اکران شده است.

5-کروئلا-qruella

باز تولید و اسپین آف یکی از ایده های جدید برای ساخت فیلم و انیمیشن ها در سال های اخیر بوده است.

داستان کروئلا نیز همانند ملفیسنت که از انیمیشن زیبای خفته اقتباس شده است،از انیمیشن 101 سگ خادار اقتباس شده است.

اما شاید بتوان تنها تشابه کروئلا با شخصیت کروئلا در انیمیشن 101 سگ خالدار را در رنگ موی سر او و المان های نوستالژی استفاده شده در این فیلم سینمایی دانست.

اما در این فیلم تلاش شده که به معرفی کروئلا به عنوان شخصیتی کاملا متفاوت با شخصیت او در انیمیشن اصلی پرداخته شود.اگر کمی در این فیلم دقیق شویم متوجه میشویم که برداشت ما انسان ها از هر مسئله ای وابسته به زاویه دید ما به آن مسئله و اثرات اطرافیان و راویان داستان بر روی نظر ما میباشد.

در فیلم کروئلا ما با شخصیتی کاملا متفاوت با کروئلای اصلی در انیمیشن آشنا میشویم که آن طور ها هم بد ذات نیست…

6-احضار:شیطان مرا وادار به انجامش کرد-conjuring :devil made me do it

این قسمت،سومین قسمت از مجموعه داستانی است که دو قسمت اول آن توسط جیمز وان ساخته شده اما در این قسمت کمپانی برادران وارنر به سراغ یک کارگردان جدید به نام مایکل چاوز رفتند که تجربه موفقی هم در ژانر وحشت نداشته است.

این قسمت در تاریخ 4/june/2021 مصادف با 14/03/1400 اکران شد.داستان یکی دیگر از پرونده های مرموز و وحشتناک خانم و آقای لورن و اد وارن میباشد ،که اگر شما نیز مانند من علاقه مند به این سبک فیلم هستید تماشای آنرا به شدت توصیه میکنم با این که از نظر من قدرت دو قسمت قبلی را ندارد.

7-جوخه انتحار-the suicide squad

این فیلم به کارگردانی جیمز گان در 6/august/2021 مصادف با 15/5/1400 اکران میشود .این قسمت عملا قسمت دوم از این مجموعه است اما در اصل یک بازآفرینی و تولید دوباره همان داستان با تغییراتی میباشد.با این که خط سیر فیلم کاملا متفاوت است.این فیلم را میتوان مقدمه ای بر سریالی دانست که شبکه HBO به صورت اسپین آف قرار است پس از اکران این فیلم تولید کند.

8-مکانی ساکت:a quiet place 2

موفقیت فوق العاده قسمت اول این فیلم چه از نظر منتقدان و چه در گیشه باعث شد که این فیلم نامزد یک جایزه اسکار نیز شود و سازندگان این فیلم را به ساخت قسمت دوم این فیلم انداخت.

این فیلم که در 23/APRIL/2021 مصادف با 3/2/1400 اکران میشود ادامه ای بر قسمت اول این فیلم میباشد.در این قسمت در ادامه مسیر برای بقای خانواده ،آنها متوجه میشوند که تنها هیولا هایی که به صدا حساسند مشکل آنها نیستند یا باید خود را برای رویارویی با موجودات ترسناک دیگری نیز کنند.

9-جیمز باند:007

سال 2021 سال انتشلر قسمت 25 ام از سری فیلم های جیمز باند میباشد.این فیلم که در 8/OCTOBER/2021 مصادف 16/7/1400 به کارگردانی کری فوکوناگا CARY FUKUNAGA اکران میشود.قرار بود در سال 2020 اکران شود که با توجه به شرایط بیماری کرونا این اکران به امسال افتاد.این فیلم را آخرین قسمت از مجموعه جیمز باند با بازی دنیل کریگ دانست.

10-ماموریت غیر ممکن:MISSION IMPOSSIBLE 7

ترکیب تام کروز و کارگردان سری ماموریت غیر ممکن همیشه موفق بوده و توانسته اند اکشن های محبوبی را بسازند.این فیلم نیز قرار بود سال 2020 در ونیز و رم فیلمبرداری شود که با شیوع کرونا در آن کشور اکران آن متوقف شد و به امسال افتاد.

سری فیلم های ماموریت غیر ممکن را رقیبی آمریکایی برای جیمز باند انگلیسی میدانند و شما میتوانید از یک فیلم پراز صحنه های جاسوسی ،اکشن و ماجراجویی لذت ببرید.