زیبایی و سلامت

راز های جوان ماندن از دید جنیفر انیستون

راز های جوان ماندن

با افزایش سن تغییراتی در شکل کلی بدن ایجاد میشود.گاهی این تغییرات به صورت سفید شدن مو های سر و صورت و گاهی نیز به صورت چین و چروک های کنار چشم ،گردن و خط گونه ظاهر میشوند.این تغییرات اغلب برای کسانی که در شرف این تغییرات هستند بسیار آزاردهنده میباشد.و اکثرا با صرف هزینه های گزاف برای خرید دارو و کرم و انجام عمل های زیبایی گران قیمت تلاش میکنند تا بروز این عوارض را به تاخیر بیاندازند.

که معمولا آن بازخوردی که مد نظرشان میباشد را دریافت نمیکنند و در بعضی موارد حتی باعث بروز مشکل های پوستی دیگری نیز میشوند. و کمکی به جوان ماندن پوست صورت و بدنمان نمیکند.

اغلب ما با دیدن چهره ی یک فرد مشهور مثل بازیگران و خواننده ها در سینما و تلوزیون به این فکر میرویم که راز جوانی و زیبایی آنها چیست.؟و چه علتی دارد که با وجود بالا بودن سنشان ، این افراد معمولا پوستی بدون چروک و شاداب دارند.

یکی از همین افراد ، بازیگر فیلم و سریال های هالیوودی خانم جنیفر انیستون میباشد.جنیفر انیستون که در آستانه پنجاه سالگیست اما همانند یک فرد سی ساله با پوستی با حداقل چروک دربین هم سن و سالان خود میباشد.او حتی چندین بار هم به عنوان زیباترین و جذاب ترین چهره مشهور از نگاه مردم در نشریات آمریکایی انتخاب شده است.

او طی مصاحبه های مختلفی که انجام داده است چند راز جوان ماندن خود را شرح داده که در این قسمت از سبک زندگی قصد داریم این راز ها را با شما به اشتراک بگذاریم.اما قبل از آن به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر این مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، فاکتور های دیگری نیز در جوان ماندن انسان تاثیر گذارند. مانند؛آب و هوا-ژنتیک-عدم استرس و … که نکات بسیار مهمی در این زمینه میباشند.

در ادامه این قسمت از سبک زندگی به پنج موردی که جنیفر انیستون برای جوان ماندن و تنظیم وزن از آن استفاده میکند اشاره میکنیم.

از ورزش های هوازی شروع کنید:

یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و خوش اندامی و حتی جلوگیری از پیری زودرس انجام ورزش های هوازی یا کاردیو میباشد.

اما اگر تا به حال تمرین جدی نداشته اید و دویدن و انجام ورزش های هوازی برایتان دشوار است،میتوانید از راه رفتن های با سرعت بالا و با مدت زمان کوتاه شروع کنید و رفته رفته سرعت و مدت زمان کاردیو را افزایش دهید.

جنیفر انیستون در مجله ی InStyle  که در مارچ 2012 منتشر شد گفت که او روزانه 40 دقیقه از روزش را صرف دویدن روی تردمیل و انجام دوچرخه ثابت میکند.

ورزش های دوره ای با فشار بالا:

اگر شما جزو کسانی هستید که وقت کافی برای باشگاه رفتن ندارید و نمیتوانید وقت زیادی را در باشگاه بگذرانید.بهترین گزینه برای شما انجام تمرینات با فشار بالا میباشد.البته باید توجه داشته باشید که فشار غیر اصولی و بدون توصیه متخصصان این امر بسیار مضر است.

جنیفر انیستون در این باره نیز میگوید ؛من هنوز هم عاشق کاردیو و یوگا هستم اما به تازگی با مربی جدیدم به پیلاتس رو آورده ایم.کارهایی مثل بالا رفتن از طناب-پرتاب توپ های ورزشی سنگین و تمرین با طناب های ورزشی سنگین و …

جنیفر انیستون در این باره به مجله Shape گفت که من دیگر به این فشار ها عادت کرده ام و اکنون دیگر به آن علاقه مند شده ام.

برای ورزش نکردن بهانه جویی نکنید:

هرگز اجازه ندهید مسافرت و مشغله های کاری شما را از برنامه ورزشیتان عقب بیاندازد.پشتکار و ادامه دادن روند تمرینات در کاهش وزن بسیار موثر است.شما هرگز نباید زنجیره تمریناتتان را قطع کنید.جنیفر انیستون در این باره به مجله ی InStyle گفت که او در تمام سفرهایش وزنه های 8 پوندی خود را به همراه میبرد. و اگر حتی وقتی برای انجام تمریناتم نداشته باشم هنگام تماشای تلوزیون با این دمبل ها به ورزش میپردازم.

زیاده روی خوب است اما در خوردن خوراکی های سالم:

جنیفر انیستون در این باره به مجله ی women’s health گفت:من هیچگاه به خودم رژیم های سخت و گرسنگی تحمیل نمیکنم.اما پیشنهادم به کسانی که به دنبال کاهش وزن خود هستند این است که از خوردن غذا های مضر و چرب خودداری کنید. و به جای آن غذا های سالم و کم شکر و میوه و سبزیجات را مصرف کنید.

به عنوان مثال به جای خوردن شکلات های شیرین و پر چرب، چند مربع کوچک شکلات تلخ 70% میل کنید یا حتی میتوانید یک توت فرنگی را با کمی کره بادام زمینی میل کنید. تا از کششتان به سمت غذا های پر شکر جلوگیری شود.او همچنین به مجله ی bon appetite به این موضوع اشاره کرد:من مقابل خوردن چیپس تردیلا نمیتوانم جلوی خودم را بگیرم،راه حلم برای این کار نیز تهیه چیپس های خانگی میباشد با روغن و نمک کمتر.

هرروز صبح آب و لیمو بنوشید:

جنیفر انیستون در این باره میگوید من هرروز صبح آب گرم به همراه چند اسلایس لیموترش داخلش مینوشم.این کار به سم زدایی از بدن،تنظیم سوخت وساز و کاهش وزن بسیار توصیه میشود.

نوشیدن آب به تنهایی نیز یک عامل بسیار مهم در سلامت و تنظیم وزن مناسب بدن میباشد.به طوری که در یک تحقیق که به تازگی انجام شده است ، به این موضوع اشاره شده است که نوشیدن 500 میلی لیتر(حدودا 2 فنجان) 30 دقیقه پیش از هر وعده غذایی طی 12 هفته باعث کاهش 44% وزن افراد حاضر در آزمایش میشود.