زیبایی و سلامت

تقویت و ریش و سبیل در یک ماه

پیشگفتار

همیشه ریش و سبیل در طول تاریخ برای مردان نشانه ای برای اثبات مردانگی بوده است.و هرچه یک مرد ریشض و سبیل پرپشت تری داشته بیانگر قدرت و قوای بدنی او بوده است.

اگر چه این برداشت ها د طول زمان های مختلف و در مکان های گوناگون متفاوت بوده و در فرهنگ هایی هم ریش و سبیل نشانه کثیفی و نا مرتب بودن یک مرد برداشت میشده است.

اما امروزه ریش و سبیل به عنوان یکی از آیتم های مهم در شکل گیری استایل یک مرد به کار گرفته میشود.ریش بلند و صاف و مرتب یکی از بخش هاییست که با رسیدگی به آن میتواند تاثیر بسزایی در استایل و زیبایی یک مرد بگذارد.

امروزه با ترند شدن دوباره ریش و سبیل برای استایل مردان،نکات مراقبتی و تقویتی ریش و سبیل دوباره بر سر زبان ها افتاده و هر شخصی با نوع موی ریش و سبیل اش(خشکی-چربی-فر بودن و …) میکوشد تا روغن مخصوص ریش و سبیل خودش را پیدا کند.

ما در این قسمت از سبک زندگی قصد داریم شما را با چند روغن خاص و خواص آنها آشنا کنیم تا با بهره گیری از آن بتوانید روغن تقویتی مناسب ریش و سبیلتان را بسازید.

روغن سیاه دانه:

روغن سیاه دانه یکی از پر خاصیت ترین روغن ها و لوسیون های طبیعی است که می توانید به منظور جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد و محرک رشد موی سر و ریش و سبیل خود از آن بهره بگیرید.

این روغن را روزی یک یا دو بار به مدت نیم ساعت بر روی نقاطی که میخواهید رشد مو هایش را تقویت کنید ماساژ دهید.انجام این کار به صورت مداوم باعث میشود تا تاثیر این روغن را بر روی مو های خود در عرض 1 ماه ببینید.

روغن عصاره رزماری:

روغن گیاه رزماری یکی از معروف ترین روغن های طبیعی برای تحریک و تقویت رشد موی سر میباشد.این روغن با افزایش گردش خون در نقاط مورد نظر باعث میشو تا ریش و سبیل پر پشت تر و قوی تری داشته باشید. 5-10 سی سی از این روغن را روزی 2 الی 3 با بری نقاط مورد نظر ماساژ دهید.این کار باعث تقویت و افزایش رشد موی سر و صورتتان میشود.

روغن نارگیل:

این روغن به عنوان روغنی آب رسان و حالت دهنده به مو های سر و صورت معروف است اما خواص این روغن به همین دو مورد خلاصه نمیشود.این روغن را روزی دو بار بر ریوی ریش و سبیل و یا موی سر خود ماساژ دهید تا با آب رسانی به پیاز مو و تقویت مو های آسیب دیدتان مو هایی براق و محکم و پرپشت را برای سر و ریش و سبیل خود داشته باشید.

روغن جوجوبا:

یکی از عجایب طبیعت همین روغن جوجوبا میباشد که به تازگی در صنعت آرایشی و بهداشتی جایگاهش را بین مردم پیدا کرده است.این روغن دارای چربی است که بسیار مشابه چربی بدن انسان میباشد و سازگاری حداکثری با پوست انسان دارد.به همین دلیل این روغن هیچگونه حساسیتی بر روی پوست بدن ایجاد نمیکند.

این روغن دارای ویتامین های ای-ب-آ میباشد و همچنین با سلنیومی که در خود دارد باعث تقویت رشد و استحکام موی سر و صورت فرد میشود.

همچنین از این روغن به عنوان لوسیونی برای از بین بردن جوش و آکنه و انواع عوارض پوستی نیز میتوان استفاده کرد.

روغن فندق:

از این روغن به عنوان لوسیونی برای شادابی ، درخشندگی و حالت دهی موی سر و ریش و همچنین تقویتی برای مو های ابرو میتوان استفاده کرد.

همچنین شما با خواندن این مطلب و بنا بر خواصی که به دنبال آن هستید میتوانید این روغن ها را با هم ترکیب کنید تا روغن مخصوص خودتان را داشته باشید و از آن برای تقویت موی سر و ریش و سبیل خود استفاده کنید.