ورزش و تفریح

کمپینگ در طبیعت با چند راهکار جالب

کمپینگ

در این روز هایی که کرونا گریبان گیر همه مردم جهان شده است،رفتن به مسافرت و کمپینگ در طبیعت به آرزویی دور از دسترس برای ما تبدیل شده است.

اما میتوانیم در این روزها با خواندن این مقاله خودمان را برای روز های پس از همه گیری آماده کنیم تا بتوانیم با احترام به طبیعت دوباره به مسافرت برویم و از ترفند های جالبی که در ادامه این مقاله به اشتراک خواهیم گذاشت،یک کمپینگ لذت بخش در طبیعت داشته باشیم.

اما مهم ترین نکته ای که باید قبل از ورود به طبیعت به آن توجه ویژه داشته باشیم این است که بعد از این که از طبیعت استفاده کردیم و قصد بازگشت داشتیم،به هیچ عنوان اثری از حضور خود در طبیعت جا نگذاریم.سنگ های بزرگ را جا به جا نکنیم،زیرا باعث از بین رفتن اکوسیستمی میشود که زیر سنگ در حال حیات است.

از شکستن و قطع کردن شاخ و برگ درختان خودداری کنیم.در کنار درختان و یا هم سطح جنگل یا دشت آتش روشن نکنیم،زیرا باعث سرایت شعله به درختان میشود.اگر قصد روشن کردن آتش داریم بهتر است چاله ای حفر کنیم و آتش را درون حفره به پا کنیم و پس از اتمام کار با آتش،روی حفره را با خاک پر کنیم.

از رییختن زباله و شیرآبه زباله های خود در طبیعت خودداری کنیم.هیچ زباله ای را با گمان این که جذب طبیعت میشود در جنگل ها و … رها نکنیم.

در این قسمت از سبک زندگی قصد داریم تا ترفند هایی را به شما معرفی کنیم تا با بهره گیری از آنها هم میتوانید از وسایل دورریز دوباره استفاده کنید و هم به کمک آنها در طبیعت کمپ کنید.

روشن کردن آتش:

معمولا برای روشن کردن آتش در طبیعت با مشکلاتی رو به رو هستیم و معمولا به سراغ کمک گرفتن از آتش زنه ها میرویم.اما نکته مهمی که به آن میبایست توجه کنیم محدودیت ما در به همراه بردن وسایل مختلف است.پس باید کاربردی ترین وسایل را همراه خود داشته باشیم.حال بدون آتش زنه چگونه میتوانیم در طبیعت آتش روشن کنیم؟

برای این کار راه های مختلفی وجود دارد از جمله:

-استفاده از چیپس سیب زمینی:چیپس های سیب زمینی یکی از خشک ترین موادیست که ما در اختیار داریم پس میتوانیم به سادگی با کمک آن آتش را شعله ور کنیم.

-استفاده از پوست کن میوه:با کمک یک پوست کن میوه میتوانید یک تکه هیزم را به لایه های کاغذی(چیپسی) تبدیل کنیم تا به راحتی آتش بگیرد و باعث شعله ور شدن هیزم های بزرگ شود.

پخت و پز:

برای درست کردن یک منقل میتوانید از یک ظرف یک بار مصرف آلمینیومی استفاده کنید،به این صورت که در کف ظرف ذغال بریزید و برروی ظرف یه سبد باربیکیو قرار دهید،حال منقل صحرایی شما حاضر است.

اگر با خود کنسرو مواد غذایی و تون ماهی به همراه دارید و میخواهید درب آنها را باز کنید اما در باز کن همراه خود ندارید.میتوانید قوطی کنسرو را از قسمت درب آن بر روی سطح سنگ یا آسفالت به صورت رفت و برگشتی مانند سمباده بکشید تا درب کنسرو باز شود

اگر میخواهید آب و مواد غذایی که به همراه دارید سرد بماند میتوانید از یک اسفنج یخ زده استفاده کنید.به این صورت که یک اسفنج را خیس نموده و در یک کیسه وکیوم بگذارید،سپس اسفنج را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.حال میتوانید از این اسفنج برای خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده کنید.

اسفاده از یک سنگ تخت به عنوان ماهی تابه.شما میتوانید از یک تخته سنگ برای پختن و سرخ کردن خوراکی هایتان استفاده کنید،تا هم از برند لوازم جایگیر جلوگیری کنید و هم سبک بار تر به کمپ بروید.

اگر در طبیعت هوس یک ماهی کبابی دودی کرده اید میتوانید از چند تکه ذغال و کمی روغن استفاده کنید،به این صورت که میبایست ماهی ها را درظرف یا محلی قرار دهید که درپوش داشته باشد و امکان خروج هوا وجود نداشته باشد.سپس چند تکه ذغال را در ظرفی بریزید و در ظرف کمی روغن بریزید.سپس درب یا سرپوش را بگذارید و برای 12 ساعت به حال خود رهایش کنید تا ماهی ها به خوبی دودی شوند.برای این که به ماهی ها عطر طعم بهتری اضافه کنید هم میتوانید از گیاهان معطری مثل رزماری درون ظرف استفاده کنید.

شست وشوی:

رعایت بهداشت یکی از موارد مهم در طول مسافرت و کمپینگ میباشد.از بهداشت دهان و دندان تا استحمام.

برای این که تیوپ خمیردندان را نخواهید با خودتان حمل کنید و به طبیعت ببرید،بهتر است به ادامه مطلب توجه فرمایید.

میتوانید بر روی یک کاغذ روغنی، به اندازه قرص های کوچکی که به اندازه هر وعده مسواک زدن میباشد بریزید و اجازه دهید تا خمیردندان های خشک شوند.سپس خمیردندان های خشک شده را درون ظرفی بریزید و با خود به راحتی در همه جا حمل کنید.

اگر در کمپ هوس دوش گرفتن کردید میتوانید از یک گیره به همراه چند کیسه پلاستیکی دسته دار استفاده کنید.به این صورت که کیسه ها را از آب پر کنید و از گیره های بالا سرتان آویزان کنید،سپس با کمک چنگال حفره هایی در زیر کیسه ایجاد کنید.لذت ببرید،حالا شما یک دوش صحرایی دارید.

در پایان لازم میبینیم تا یک بار دیگر از شما تقاضا کنیم تا زمانی که از طبیعت خارج میشوید طبیعت را به همان گونه که قبل ورود شما بود حفظ کنید وبه طبیعت احترام بگذارید تا همه از وجودش لذت ببریم.